Proteiinijauhe koripalloilijalle

Proteiinijauhe on hyvä lisäravinne koripalloilijalle! Proteiinijauheesta on hyvä ottaa vaikkapa potkua aamuihin, etenkin silloin kun harkkoihin on lähdettävä, vaikka uni painaisikin vielä silmiä. Löydät tästä artikkelista hyviä vinkkejä terveelliseen herkutteluun sekä opit lisää proteiinijauheen urheilijan terveydelle tarjoamista eduista. Kun proteiinijauheen nauttiminen on mahdollisimman miellyttävää ja herkullista, tulee sitä nautittua helposti päivän mittaan - etenkin, jos reseptit ovat vielä nopeita ja helppoja valmistaa! Joten aloitetaan herkullisista proteiinipitoisista vaihtoehdoista, jotka valmistat kädenkäänteessä!

Herkuttele terveellisesti

Proteiinijauhetta on näppärä lisätä vaikka smoothien sekaan, jolloin proteiinijauheen hyvät ominaisuudet saadaan nautittua mahdollisimman herkullisessa muodossa. Herkullinen proteiinipitoinen smoothie on myös helppo pakata mukaan vaikkapa harkkoihin. Herkullinen, terveellinen eväs auttaa sinua vastustamaan suklaapatukan ja muiden epäterveellisten herkkujen houkutusta silloinkin, kun harkkojen jälkeen iskee hirvittävä nälkä, joten proteiinipirtelön pakkaaminen mukaan vaikkapa harkkoihin on hyvä idea myös tältä kannalta!
Hyvää herkkua syntyy myös pakastettuihin marjoihin tai hedelmäpaloihin lisätystä proteiinijauheesta! Ja mikä parasta - tällaiset herkut syntyvät kädenkäänteessä, joten ne ehtii tehdä kiireessäkin. Näin omasta ravitsemuksesta on helppo huolehtia jopa kiireisimpien harjoittelukausien aikana. Voit lukea lisäravinteiden testituloksista parastestiopas.fi -sivustolta. Huomaat pian, että monet proteiinijauheet ovat vakuuttaneet myös sivuston testiryhmän, ja löydät helposti testiryhmän suosikit myös omaan käyttöösi!

Millaisia etuja proteiinijauhe tuo urheilijalle?

Proteiinijauhe vaikuttaa terveyteesi positiivisesti hyvin monin eri tavoin ja urheilijan on erityisen tärkeää saada riittävästi proteiinia. Proteiinijauhe on ravintolisä, joka auttaa parantamaan lihaskuntoa ja lihaskunto on erittäin tarpeellinen koripalloilijalle! Käyttäessäsi sinulle sopivia lisäravinteita saavutat entistä helpommin tavoitteesi urheilussa. Lihasten rakentamista varten suositellaan noin 50 - 70 gramman proteiiniannosta päivittäin. Jos kuitenkin tavoitteenasi on lihasmassan kasvattaminen tehokkaalla rytmillä, tarvitset melkein kaksinkertaisesti tämän määrän proteiinia. Proteiinijauhe voikin auttaa varmistamaan, että treenaamisesi tuottaa tulosta.

30 nov 2021